2012. október 1., hétfő

Mai "termés"

A mai napra - pontosabban estére - többféle tejtermék "beérett". Tegnapelőtt leöntöttem négy liter tejet. A négy literből sajnos csak nem egész két litert tudtam felhasználni, de sebaj, majd legközelebb... 

Azért így is "szüreteltem" egy kis tejfölt: 


némi túrót: 


(életem első saját készítésű túrója, szerintem gyönyörű...:))

és több mint egy liter savót. Ezen kívül újítottam is, joghurtügyileg.

Mézes házi joghurt: 


Így készül a túró: 
A friss, házi tejet "leöntöm aludni". Én bögrékben tárolom, csészealjakkal lefedve, jól bebugyolálva konyharuhába, takaróba. Két nap múlva leszedem a tetején képződött zsíros réteget, ez a tejföl. A tejföl alatt maradt aludttejet lábasban melegítem, vigyázok, hogy ne forrjon fel, időnként megkeverem. Egy edény fölé szűrőt teszek, óvatosan beleöntöm a lábas tartalmát. Az edénybe csöpög a savó, a szűrőben marad a túró. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése